• Hemsidor
  • Lokal SEO
  • Google Ads
  • Beställ

Men bara för att man jobbar med sin SEO på lokal nivå innebär det inte att man dyker upp längst upp på Google per automatik. Google har många regler som de anpassar sina sökresultat efter. Dessa regler ändras vilket gör att även sökresultaten kan ändras och din hemsida kan klättra upp och ned i sökresultaten.

Men Lillens lokala SEO ger dina hemsidan en möjlighet att börja klättra och synas på Google. Det vore ju dumt att inte styra upp detta?

Samtidigt så har Google flera sätt att kunna synas i deras sökresultat. Lillen rekommenderar att man även sätter upp Google My Business så att man kan visa upp sin snygga logga, företagsnamn, adress, telefonnummer och öppettider. Direkt på Google.
Det går även att köpa annonser på Google. Något som kallas för Google Ads. Till skillnad från SEO så skriver man sina egna annonser (eller låter Lillen sköta det) och väljer sina sökord och en månadsbudget. Sedan kan man ganska snabbt dyka upp med sina annonser på Google och börja få besökare till hemsidan som förhoppningsvis sedan även blir kunder.

Lillen har koll på Google och SEO. Han vet att mindre företag oftast har sin kunder på några mils avstånd. Därför är det viktigast att man syns på Google där kunderna finns. Men framförallt är det viktigt att man syns på det kunderna kan tänkas söka efter.

Det är därför Lillen jobbar med något som han kallar för Lokal SEO. Hur funkar det då kanske du tänker?
I korta drag så funkar det så här: Tänk dig att du jobbar som stenläggare och att du jobbar i Lidköping. Då är de viktigaste sökorden för din verksamhet t.ex "Stenläggare Lidköping". Där har personen som söker sagt vad de söker och vart de söker tjänsten. Att jobba med lokal SEO innebär att man ger sin hemsida möjligheter att synas så bra som möjligt på dessa sökord på Google.

Lokal SEO

Vad innebär SEO?

Få en gratis offert på SEO